Orbitrek – efekty treningu

0
200

Czy orbitrek jest dobry na odchudzanie?

Orbitrek jest popularnym urządzeniem łączącym w sobie stymulacje ruchu wykonywanego podczas jazdy na rowerze, jazdy na nartach biegowych lub wspinaczce górskiej. Jest zarówno połączeniem wysiłku kardio, jak i wysiłku siłowego. Urządzenie to łączące w sobie cechy roweru stacjonarnego i bieżni, jest znakomite zarówno do wzmocnienia mięśni, jak i  zrzucenia zbędnych kilogramów. Dla osób początkujących w tym rodzaju treningu, dużym ułatwieniem jest to, że urządzenia te często posiadają komputery pomagające zaplanować niezbędne ćwiczenia.

W przeciwieństwie do tradycyjnych rowerków stacjonarnych, na orbitreku następuje praca całego ciała, co znacznie wpływa na skuteczność spalania kalorii oraz pozytywne angażowanie w trening, wielu innych mięśni. Warto również wspomnieć, że oprócz odchudzania i wzmacniania tkanki mięśniowej, ćwiczenia na orbitreku poprawiają pracę układu krążenia i zwiększają jego wydolność. Wśród najważniejszych zalet orbitreku, które wpływają na odchudzanie, jak i poprawę ogólnej kondycji, można wymienić:

  • o wiele mniejsze obciążenia stawów i ścięgien, w przeciwieństwie do tradycyjnego biegania.
  • skuteczne spalanie kalorii, pod wpływem angażowania w trening całego ciała.
  • regulowanie prędkości ćwiczeń, będące ułatwieniem dla osób początkujących.

Orbitrek – efekty już po miesiącu?

Nie da się ukryć, że aby uzyskać pożądane efekty, w postaci spalenia tkanki tłuszczowej lub wzmocnienia kondycji, potrzebny jest czas i systematyczność. Wskazane jest ćwiczenie od 3 do 4 razy w tygodniu. Jednak pomimo tego, że ćwiczenia na orbitreku są skuteczne, to jednak mogą zostać stłumione przez nieprzestrzeganie diety. Chudnięcie od zawsze nie było łatwym procesem, a same ćwiczenia, nawet jeśli same w sobie są efektowne, to potrzebują współpracy w postaci zrezygnowania z wysokokalorycznych potraw. Jeśli jednak będziemy przestrzegać samodyscypliny w postaci przestrzegania diety, wtedy regularny trening na orbitreku, jak najbardziej może przynieść efekty w postaci odchudzenia, już po miesiącu.

Orbitrek, jak ćwiczyć?

W przypadku spalania tłuszczu podczas treningu, bardzo ważne jest regulowanie tętna. Warto więc posiadać urządzenie, które kontroluje jego poziom, gdyż zbyt wysokie tętno i intensywny wysiłek, pogarszają efekty treningów. Wskazanym umiarem, jest przedział tętna wynoszący od 70% do 80% tętna maksymalnego. Drugim czynnikiem wpływającym na pozytywny przebieg treningu jest zachowanie prawidłowej sylwetki. Uniesienie głowy, wyprostowanie pleców, umieszczenie stóp płasko na pedałach i prawidłowe chwycenie drążków, są niezbędnymi czynnikami, aby trening przebiegał skutecznie.

Tak jak w przypadku wielu treningów, również przy orbitreku, ważna jest właściwa rozgrzewka. Aby dobrze rozciągnąć mięśnie i pobudzić pracę układu krążenia, rozgrzewka powinna trwać nie mniej, niż 10 minut. W jej skład powinny wchodzić takie ćwiczenia, jak chociażby: skłony, pajacyki, podskoki oraz krótki bieg. Rozgrzewkę można również wykonywać bezpośrednio na orbitreku, pracującym na minimalnym oporze.

W treningu właściwym, ważne jest stopniowe zwiększanie wysiłku fizycznego. Osiągnięcie odpowiedniego obciążenia następuje dopiero po pewnym czasie. Wtedy należy utrzymywać stałą prędkość z którą należy ćwiczyć od 10 do 15 minut. Cały trening, w przypadku osób początkujących, powinien trwać nie mniej, niż 30 minut, a wraz przebiegiem czasu, zostać wydłużany. W przypadku wystąpienia wcześniej zmęczenia, należy zwolnić trening. Podczas trwania treningu, należy również kontrolować tętno, by nie odnieść pogorszonych skutków ćwiczeń.

Istotny jest również trening rozluźniający, podczas którego stopniowo zmniejsza się opór i tempo, aby na koniec ćwiczyć powoli i bez obciążenia. Takie czynności pozwalają ochłonąć mięśniom i sercu. Faza ta powinna trwać około 5 minut. W poniższej tabeli są przedstawione czynniki, gwarantujące skuteczny przebieg treningu i spalania tkanki tłuszczowej.

  • należy trenować regularnie, od 3 do 4 razy w tygodniu, aby trzymać odpowiednio wysoki poziom metabolizmu.
  • trening jest skuteczny tylko wtedy, gdy stosujemy odpowiednio umiarkowane obciążenie, które jest ani za wysokie, ani za niskie.
  • należy stale kontrolować poziom tętna, aby mieściło się we wcześniej wskazanym poziomie.
  • zapasy tkanki tłuszczowej, zaczynają się spalać dopiero po 20 minutach treningu, który powinien zatem trwać nie krócej niż 30 minut.

Po jakim czasie zauważę efekty treningu?

O tym że regularne treningi i odpowiednia dieta, mogą przynieść efekty już po miesiącu, wspomniano już wcześniej. Jest to jak najbardziej prawda, jednak jeśli osoby otyłe, pragną całkowicie zapomnieć o swojej wcześniejszej tuszy, osiągając atrakcyjną sylwetkę godną sportowca, potrzeba nieco więcej czasu niż miesiąc.

Nauka ćwiczenia na orbitreku nie jest trudna, jednak gdy z czasem, zacznie się je łączyć z innymi ćwiczeniami, wtedy efekty stają spektakularne, nadmiar tkanki tłuszczowej, staje się pojęciem obcym. Jest to o tyle łatwe i przyjemne, gdyż orbitrek, może się stać urządzeniem do którego przywykniemy i który dzięki odrobinie czasu i poświęcenia, jest w stanie całkowicie odmienić nasze życie. Wtedy spalanie zbędnego tłuszczu, może być jedynie początkiem przygody ze sportem, co wiąże się z pojawieniem widocznych mięśni i godnej sylwetki. Zatem pierwsze efekty widoczne po miesiącu, są zadowalające jednak nie w takim stopniu, jak te, na które poświęciło się 2 lub 3 miesiące.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here